אמנת שירות

בתוקף‭ ‬היותי‭ ‬סוכן‭ ‬ביטוח‭ / ‬יועץ‭ ‬פנסיוני‭ ‬ובמסגרת‭ ‬מילוי‭ ‬תפקידי‭ ‬על‭ ‬פי‭ ‬הדין‭, ‬
מתכבד‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬הח‭"‬מ‭ ‬משאבים‭ ‬סוכנות‭ ‬לביטוח‭ ‬בע‭"‬מ‭, ‬רישיון‭ ‬מס‭' ‬515687606‭ ("‬בעל‭ ‬הרישיון‭"), ‬להתחייב‭ ‬במתן‭ ‬שירות‭ ‬איכותי‭ ‬לכל‭ ‬לקוחותיי‭, ‬על‭ ‬מנת‭ ‬להבטיח‭ ‬את‭ ‬יכולותיהם‭ ‬לממש‭ ‬את‭ ‬זכויותיהם‭ ‬על‭ ‬הצד‭ ‬הטוב‭ ‬ביותר‭, ‬בהתאם‭ ‬האמות‭ ‬המידה‭ ‬המפורטות‭ ‬מטה‭ ‬ומבלי‭ ‬לגרוע‭ ‬מהוראות‭ ‬כל‭ ‬דין‭.‬

סעיפי‭ ‬אמנת‭ ‬השירות‭ ‬הבאים‭ ‬נועדו‭ ‬ליישם‭ ‬ומבוססים‭ ‬על‭ ‬הנחיות‭ ‬רשות‭ ‬שוק‭ ‬ההון‭, ‬ביטוח‭ ‬וחיסכון‭, ‬אשר‭ ‬פורסמו‭ ‬ביום‭ ‬01.05.2018‭, ‬לרבות‭ ‬זמני‭ ‬המענה‭ ‬לפניות‭ ‬לקוחות‭ ‬המפורטים‭ ‬בהם‭.‬

בהתאם‭ ‬לכך‭, ‬מתחייב‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬וכל‭ ‬הפועלים‭ ‬מטעמו‭: ‬

  1. להתייחס‭ ‬כלפי‭ ‬הלקוח‭ ‬בהגינות‭ ‬ובכבוד‭, ‬ולכבד‭ ‬את‭ ‬פרטיותו‭.‬
  2. לעדכן‭ ‬את‭ ‬הלקוח‭, ‬מעת‭ ‬לעת‭, ‬בדבר‭ ‬אופן‭ ‬קבלת‭ ‬השירות‭, ‬לרבות‭ ‬דרכי‭ ‬ההתקשרות‭, ‬ימי‭ ‬העבודה‭ ‬ושעות‭ ‬הקבלה‭ ‬במשרדו‭.‬
  3. לתת‭ ‬מענה‭ ‬מתאים‭ ‬לצרכי‭ ‬הלקוח‭, ‬תוך‭ ‬לא‭ ‬יאוחר‭ ‬מ‭-‬7‭ ‬ימי‭ ‬עסקים‭ ‬מפניית‭ ‬הלקוח‭, ‬לצורך‭ ‬תיאום‭ ‬פגישה‭ ‬או‭ ‬שיחה‭.‬
  4. לקיים‭ ‬תקשורת‭ ‬יעילה‭ ‬וזמינה‭ ‬עם‭ ‬הלקוח‭, ‬ולספק‭ ‬מענה‭ ‬ראשוני‭ ‬תוך‭ ‬לא‭ ‬יאוחר‭ ‬מ‭-‬2‭ ‬ימי‭ ‬עסקים‭ ‬מפניית‭ ‬הלקוח‭, ‬ובתוך‭ ‬כך‭ ‬ימסור‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬תשובות‭ ‬ברורות‭ ‬ומנומקות‭ ‬ככל‭ ‬הניתן‭.‬
  5. לתת‭ ‬מענה‭ ‬ענייני‭ ‬לבקשת‭ ‬לקוח‭ ‬לקבל‭ ‬עותק‭ ‬או‭ ‬צילום‭ ‬מכל‭ ‬אישור‭ ‬או‭ ‬מסמך‭ ‬מבעל‭ ‬הרישיון‭ ‬או‭ ‬מגוף‭ ‬מוסדי‭, ‬וכן‭ ‬להעביר‭ ‬את‭ ‬בקשות‭ ‬הלקוח‭ ‬אל‭ ‬הגוף‭ ‬המוסדי‭ ‬לביצוע‭ ‬פעולות‭, ‬והכל‭ ‬תוך‭ ‬לא‭ ‬יאוחר‭ ‬מ‭-‬7‭ ‬ימי‭ ‬עסקים‭ ‬מפניית‭ ‬הלקוח‭ ‬ומבלי‭ ‬לגרוע‭ ‬מהוראות‭ ‬אחרות‭ ‬לאותו‭ ‬עניין‭.‬
  6. למסור‭ ‬ללקוח‭ (‬או‭ ‬למיופה‭ ‬כוחו‭) ‬כל‭ ‬מסמך‭ ‬הקשור‭ ‬בו‭, ‬ואשר‭ ‬נמצא‭ ‬ברשות‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬על‭ ‬פי‭ ‬דין‭, ‬תוך‭ ‬לא‭ ‬יאוחר‭ ‬מ‭-‬3‭ ‬ימי‭ ‬עסקים‭ ‬ממועד‭ ‬דרישת‭ ‬הלקוח‭ ; ‬ובכלל‭ ‬זה‭, ‬יחול‭ ‬האמור‭ ‬בסעיף‭ ‬זה‭ ‬גם‭ ‬לגבי‭ ‬לקוח‭ ‬לשעבר‭ ‬של‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭.‬
  7. למסור‭ ‬ללקוח‭ (‬או‭ ‬למיופה‭ ‬כוחו‭) ‬הפונה‭ ‬בעניין‭ ‬תביעה‭, ‬תוך‭ ‬לא‭ ‬יאוחר‭ ‬מ‭-‬2‭ ‬ימי‭ ‬עסקים‭, ‬מידע‭ ‬אודות‭ ‬זכויות‭ ‬הלקוח‭, ‬ולהביא‭ ‬לידיעתו‭ ‬את‭ ‬דרכי‭ ‬הפעולה‭ ‬העומדים‭ ‬לרשותו‭ ‬מול‭ ‬הגוף‭ ‬המוסדי‭ ‬בתהליך‭ ‬יישוב‭ ‬התביעה‭.‬
    בסעיף‭ ‬זה‭, '‬תביעה‭' ‬תיחשב‭ ‬כדרישה‭ ‬מגוף‭ ‬מוסדי‭ ‬למימוש‭ ‬זכויות‭ ‬לפי‭ ‬תנאי‭ ‬הפוליסה‭, ‬תקנון‭ ‬קרן‭ ‬הפנסיה‭ ‬או‭ ‬תקנון‭ ‬קופת‭ ‬הגמל‭, ‬שלא‭ ‬במסגרת‭ ‬ייעוץ‭ ‬ו‭/‬או‭ ‬ייצוג‭ ‬משפטי‭.‬
  8. מקום‭ ‬בו‭ ‬הובא‭ ‬לידיעת‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ (‬בין‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬גוף‭ ‬מוסדי‭, ‬בין‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬הלקוח‭ ‬ובין‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬מעסיקו‭) ‬כי‭ ‬חל‭ ‬שינוי‭ ‬במצבו‭ ‬של‭ ‬הלקוח‭ ‬בקשר‭ ‬למוצר‭ ‬פנסיוני‭, ‬לרבות‭ ‬שינוי‭ ‬בתנאי‭ ‬העסקתו‭ ‬של‭ ‬הלקוח‭, ‬ייזום‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬פניית‭ ‬שירות‭, ‬תוך‭ ‬לא‭ ‬יאוחר‭ ‬מ‭-‬7‭ ‬ימי‭ ‬עסקים‭ ‬מידיעת‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭, ‬לצורך‭ ‬בחינת‭ ‬התאמת‭ ‬המותר‭ ‬הפנסיוני‭ ‬לצרכיו‭ ‬של‭ ‬הלקוח‭ ‬נוכח‭ ‬השינויים‭.‬‭ ‬
    בסעיף‭ ‬זה‭, '‬שינוי‭ ‬במצב‭ ‬הלקוח‭' ‬ייחשב‭ ‬לרבות‭ ‬ככל‭ ‬אחד‭ ‬מאלה‭:‬
    8.1‬ הצטרפות‭ ‬למקום‭ ‬עבודה‭ ‬חדש‭ ;‬
    8.2 ‬ עזיבת‭ ‬מקום‭ ‬עבודה‭ ; ‬
    8.3 ‬ גידול‭ ‬בשכר‭ ‬שכתוצאה‭ ‬ממנו‭ ‬נדרשת‭ ‬הצהרת‭ ‬בריאות‭ ‬מחודשת‭, ‬על‭ ‬פי‭ ‬תנאי‭ ‬הפוליסה‭ ;‬
    8.4‬ שינוי‭ ‬מבנה‭ ‬ההפקדות‭ ‬לפנסיה‭, ‬בהתאם‭ ‬להסכם‭ ‬העסקה‭ ;‬
    8.5 ‬ שינויים‭ ‬בתעריפי‭ ‬עלות‭ ‬הכיסוי‭ ‬ביטוחי‭, ‬הדורשים‭ ‬התאמה‭ ;‬
  9. אם‭ ‬במשך‭ ‬שנתיים‭ ‬לא‭ ‬יובא‭ ‬לידיעת‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬אודות‭ ‬שינוי‭ ‬במצב‭ ‬הלקוח‭, ‬כאמור‭ ‬בסעיף‭ ‬8‭ ‬לעיל‭, ‬כי‭ ‬אז‭ ‬ייזום‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬בעצמו‭ ‬פניית‭ ‬שירות‭ ‬ללקוח‭ ‬לצורך‭ ‬בירור‭ ‬מצבו‭.‬
  10. להכיר‭ ‬את‭ ‬הוראות‭ ‬הדין‭ ‬הרלוונטיות‭ ‬לשירותיו‭ ‬של‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭.‬
  11. להכיר‭ ‬את‭ ‬המוצרים‭ ‬לגביהם‭ ‬עוסק‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬בייעוץ‭ ‬או‭ ‬בשיווק‭.‬
  12. להיות‭ ‬בקיא‭ ‬בשינויים‭ ‬ובעדכונים‭ ‬בתחום‭ ‬עיסוקו‭ ‬של‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭, ‬ולהשתתף‭ ‬מעת‭ ‬לעת‭ ‬בהכשרות‭ ‬ובהשתלמויות‭ ‬רלוונטיות‭.‬
  13. ככל‭ ‬ששירותיו‭ ‬של‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬יחויבו‭ ‬בתשלום‭ ‬שכר‭ ‬ו‭/‬או‭ ‬החזר‭ ‬הוצאות‭, ‬ייערך‭ ‬הסכם‭ ‬בכתב‭ ‬בין‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭ ‬לבין‭ ‬הלקוח‭ ‬טרם‭ ‬מתן‭ ‬השירות‭, ‬והעתקו‭ ‬יימסר‭ ‬ללקוח‭.‬‭ ‬
  14. למנות‭ ‬אחראי‭ ‬על‭ ‬שירות‭ ‬לקוחות‭ ‬ועל‭ ‬הטיפול‭ ‬בפניות‭ ‬לקוחות‭, ‬אשר‭ ‬יקבע‭ ‬הנחיות‭, ‬ידריך‭ ‬את‭ ‬עובדי‭ ‬בעל‭ ‬הרישיון‭, ‬יגיש‭ ‬דוח‭ ‬שנתי‭ ‬לעניין‭ ‬עמידה‭ ‬ביידעי‭ ‬השירות‭ ‬בתאגיד‭, ‬ויקיים‭ ‬ישיבות‭ ‬תקופתיות‭ ‬עם‭ ‬הגורם‭ ‬המתאים‭ ‬בתאגיד‭ ‬להצגת‭ ‬עיקרי‭ ‬הדוח‭.‬‭ ‬